tirsdag den 18. februar 2014

Fra jord til bord - opgave 1

Individuel opgave

Opgave 1
1. Fremstilling af mejeriprodukter
2. Fremstilling af selvvalgt produkter - husk at udfordre jer selv med at prøve nye ting ;-)



SMØR OG KÆRNEMÆLK

Jeg har tænkt at jeg vil prøve at lave hjemmelavet smør. 
Det vil jeg gøre med fløde og salt. 

Derfra danner der sig kernemælk og det tænker jeg, at jeg vil prøve at drikke eller bruge det til at lave koldskål med. 

Opskriften finder jeg HER! 

Her er video fra min proces ... 








Kærnemælken prøvede jeg at drikke, men smagte 'bare' af fløde :) 

Jeg tænker, at sådan en process kunne være sjov at inddrage børn i, så de får et billede af, hvordan smør bliver til, og at man kan lave det selv. 
Man kunne også gå ind og fortælle dem om de gamle tider, hvor der ikke fandtes mejerister og konerne selv lavede smør hjemme i "køkkenerne", hvis de havde sådan et. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Her kan du skrive en kommentar til mit arbejde